تفاوت اصلی ناودانی سنگین و سبک

페이지 정보

profile_image
작성자 Eula Flick
댓글 0건 조회 17회 작성일 24-09-29 12:44

본문

inblog-2-1.pngمشخصات ناودانی
مشخصات ناودانی اروپایی
ناودانی اروپایی اصطلاحی است که برای ناودانی‌های تولید شده بر اساس استاندارد اروپا مدل UNP به کار برده می‌شود. این استاندارد، ضخامت بیشتر و در نتیجه وزن بیشتری را برای ناودانی‌ها تعریف کرده است. ناودانی‌های تولید شده بر ناودانی طبق این استاندارد مطابق با وزن‌های اعلام شده در جدول اشتال وزنی ساخته شده و به عبارتی ناودانی سنگین محسوب می‌شوند. ویژگی و مشخصات اصلی ناودانی اروپایی وزن و ضخامت بیشتر است که باعث می‌شود این محصول مقاومت و کیفیت بالاتری داشته و یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای کاربری‌های صنعتی و استفاده در پروژه‌های ساختمانی بزرگ باشد.

ناودانی دهشیر یزد
این کارخانه در سال ۱۳۸۷ و با هدف ناودانی تولید انواع نبشی، ناودانی و تیرآهن فعالیت خود را آغاز کرد. مجموعه دهشیر یزد از استاندارد ملی شماره ۱-۴۴۷۷ و استاندارد اروپایی DIN EN 1026-1:2009 در ساخت ناودانی‌های سنگین و از استاندارد روسی GOST 8240: ناودانی 1997 در ساخت ناودانی‌های سبک استفاده می‌کند. سایز ناودانی تولیدی این کارخانه بین ۶ تا ۱۲ متغیر است. قیمت ناودانی دهشیر یزد نیز همچون قیمت سایر مقاطع فولادی تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داد.

ساختن تیرها و ستون‌های ساختمانی
تولید تجهیزات صنعتی
ساخت خودروهای سنگین
ساخت یدک‌کش‌ها
به عنوان بکسل در یدک‌کش‌ها
به عنوان متصل‌کننده‌ و نگهدارنده بدنه
در باربند کامیون‌ها به منظور استحکام‌بخشی به اتاق باربند
کاربرد ناودانی وال پست
وال پست نوعی چهارچوب از جنس پروفیل، ناودانی یا نبشی است که به منظور توزیع صحیح نیروهای وارد بر دیوار در سازه استفاده می‌شود. با استفاده از وال پست ضمن افزایش استحکام دیوارهای سازه در برابر نیروهای وارده، می‌توان عملکرد آن‌ها را نیز یکپارچه کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در موردتفاوت نبشی و ناودانی کلیک کنید.

کاربرد ناودانی در ساخت سازه‌های فولادی
ناودانی‌ها به همراه تیرآهن و سایر مقاطع فولادی در ساخت ساختمان‌های مختلف تجاری و مسکونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. علاوه بر آن امکان استفاده از این محصول به‌صورت ناودانی تیرچه، تسمه و مهاربند هم وجود دارد.

۱. ناودانی نوردی
در این روش، شمش خام حرارت دیده از بین غلتک‌های نورد عبور کرده و ضخامت آن کاهش می‌یابد. ناودانی‌های تولید‌شده به این روش به نام فابریک معروف هستند.

به طور معمول برای تولید ناودانی پرسی از ورق‌های فولادی سیاه استفاده می‌شود اما با توجه به نیاز در روش تولید پرسی از ورق‌های استیل و گالوانیزه نیز می‌توان استفاده نمود که به طور معمول گران تر از ناودانی‌های فولادی هستند. همچنین در مورد ناودانی پرسی، باید توجه داشته باشید که با توجه به محدودیت‌های دستگاه رول فرمینگ، فقط تولید ناودانی‌هایی با ضخامت کمتر از 6 میلی متر در این روش ممکن می‌باشد.

تاریخچه ناودانی
پس از جنگ جهانی دوم، تولید آهن‌آلات و سازه‌های فلزی به طرز شگفت‌آوری پیشرفت کرد، به طوری که تعداد کارخانه‌های تولید فولاد در سراسر جهان نسبت به قبل سه برابر افزایش قيمت ناودانی یافت و منجر به افزایش تولید محصولات فولادی شد. ناودانی نیز یکی از این محصولاتی می‌باشد. در واقع مصرف ناودانی به پس از جنگ جهانی دوم باز می‌گردد. این پروفیل در ابتدا غالبا در ساختمان‌سازی استفاده می‌شد؛ اما با گذر زمان و با افزایش صنایع مختلف، سفارش کلیه محصولات فولادی و بخصوص ناودانی افزایش یافت و کارخانجات به تولید بیشتر قطعات فولادی پرداختند.

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

이용약관 개인정보처리방침 개인정보 제3자 제공동의 이메일주소 무단수집 거부

인리치 아카데미

대표 강범구

주소 서울특별시 강남구 봉은사로 317, 3233호 (아모제논현빌딩)

사업자등록번호 717-07-01881

통신판매업신고번호 제2023-서울강남-02906호

문자전용 0506-050-7997 (평일 오전10시~ 오후6시)

제휴문의 enrichedu3@naver.com