مشخصات ناودانی
페이지 정보
본문
به طور کلی ناودانیها با سه کاربری عمده در صنعت آهن و فولاد و بخش ساختمان و سازه وارد بازار مصرف میشوند: ناودانی با هدف مصرف در انواع پلها به ویژه پلهای باربری (نوع ساده)، برای سازه و ساختمانهای سبک (نوع مشبک) و مناسب برای سازه و ساختمانهای صنعتی و سنگین (اروپایی). ناگفته نماند که قیمت ناودانی به تناسب ضخامت، ابعاد و وزنی که دارد تعیین میشود. برای مثال ناودانی سبک در مقایسه با ناودانی سنگین قیمت پایینتری دارد و برای مصارف سبکتر (سازههای سبک) در نظر گرفته میشود.
مسئله دیگری که در هنگام خرید و محاسبه ناودانی باید به آن توجه داشته باشید، طول ناودانی است. به طور معمول انواع ناودانی به صورت شاخهای و با طول 6 و 12 متر در بازار عرضه میشود. برای محاسبه وزن هر شاخه ناودانی میتوانید از فرمول زیر استفاده نمایید:
نوسانات قیمت ارز
میزان عرضه و تقاضا در بازار جهانی
وزن ناودانی
قیمت آهن
تولیدکنندگان
هزینهی حمل و نقل
بهطورکلی قیمت نهایی ناودانی معمولاً به نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد وابسته است. درصورتی که قصد تهیه ناودانی را دارید میتوانید به صفحه اصلی سایت پیوان مراجعه کنید.
ناودانی سنگین چیست؟
وزن این ناودانی برابر با دادههای جدول اشتال است. به همین خاطر به آن ناودانی سنگین میگویند. تحمل وزن بالایی دارد و بیشتر در ساخت سازههای صنعتی و سنگین ناودانی استفاده میشود. این ناودانی براساس استاندارد اروپایی DIN 1026 و EN 1079 آماده میشود و بیشتر در کشورهای اروپایی تولید میشود. به همین جهت این نوع ناودانی در بازار بیشتر به ناودانی اروپایی یا UPN معرف است. البته به این نوع ناودانی که ضخامت بیشتری دارند در اصطلاح دنیای فلزات و بنگاهداری گوشتدار نیز میگویند. سایز ناودانی سنگین بیشتر در محدود 40 تا 400 میلیمتر قرار دارد. اما ناودانیهای تولید داخل که بر اساس استاندارد ملی تولید میشوند دارای سایزهای 80 الی 180 هستند. از کارخانههای تولید ناودانی فولادی سنگین در ایران میتوان کارخانه توسعه فولاد آذر آذین (اولین کارخانه داخلی در تولید ناودانی آهنی سنگین)، شکفته مشهد، نورد یاوران زنجان، البرز ایرانیان و ناب تبریز را نام برد. مهمترین تفاوت ناودانی سبک و سنگین از نظر ظاهری در این است که بالهای ناودانی سنگین بیشتر به شکل شیبدار هستند.
کاربرد ناودانی سنگین و سبک
با توجه به تفاوت انواع سبک و سنگین در ابعاد و وزن، این محصولات برای مصارف مختلفی استفاده میشوند. به طور معمول نوع سبک بیشتر در ساختمان سازی و برای ساخت چهارچوب در و پنجره، نمای ساختمان، ناودانی پوشش سقف ساختمان و ساخت سازههای دریایی مورد استفاده قرار میگیرد. در حالی از نوع سنگین به خاطر تحمل وزن بالا، بیشتر در مصارف صنعتی مانند ساخت تیرها، ستونها، ساخت خودروهای سنگین و یدککشها مورد استفاده قرار میگیرد.
در زمان ساخت انواع ناودانی آهنی به روش فابریک از شمشهای فولادی استفاده میشود. در مرحلهی اول این شمشها در کوره گرم شده و بعد از آن از بین چند غلتک عبور کرده تا باریک شده و در نهایت به شکل ناودانی در بیایند.
کاربرد ناودانی در ساخت تأسیسات دریایی
استفاده از فولاد ضدزنگ در مراحل مختلف ساخت ناودانی، باعث شده تا این محصول به گزینهی ایدهآلی برای پروژههای دریایی مختلف اعم از ساخت اسکله، شناور، سکوی نفتی و… تبدیل شود. از جمله ویژگیهای ناودانی مورد استفاده برای ساخت تأسیسات دریایی میتوان به دوام و استحکام بالا و مقاومت فوقالعاده در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره کرد.
مسئله دیگری که در هنگام خرید و محاسبه ناودانی باید به آن توجه داشته باشید، طول ناودانی است. به طور معمول انواع ناودانی به صورت شاخهای و با طول 6 و 12 متر در بازار عرضه میشود. برای محاسبه وزن هر شاخه ناودانی میتوانید از فرمول زیر استفاده نمایید:
نوسانات قیمت ارز
میزان عرضه و تقاضا در بازار جهانی
وزن ناودانی
قیمت آهن
تولیدکنندگان
هزینهی حمل و نقل
بهطورکلی قیمت نهایی ناودانی معمولاً به نرخ ارز و قیمت جهانی فولاد وابسته است. درصورتی که قصد تهیه ناودانی را دارید میتوانید به صفحه اصلی سایت پیوان مراجعه کنید.
ناودانی سنگین چیست؟
وزن این ناودانی برابر با دادههای جدول اشتال است. به همین خاطر به آن ناودانی سنگین میگویند. تحمل وزن بالایی دارد و بیشتر در ساخت سازههای صنعتی و سنگین ناودانی استفاده میشود. این ناودانی براساس استاندارد اروپایی DIN 1026 و EN 1079 آماده میشود و بیشتر در کشورهای اروپایی تولید میشود. به همین جهت این نوع ناودانی در بازار بیشتر به ناودانی اروپایی یا UPN معرف است. البته به این نوع ناودانی که ضخامت بیشتری دارند در اصطلاح دنیای فلزات و بنگاهداری گوشتدار نیز میگویند. سایز ناودانی سنگین بیشتر در محدود 40 تا 400 میلیمتر قرار دارد. اما ناودانیهای تولید داخل که بر اساس استاندارد ملی تولید میشوند دارای سایزهای 80 الی 180 هستند. از کارخانههای تولید ناودانی فولادی سنگین در ایران میتوان کارخانه توسعه فولاد آذر آذین (اولین کارخانه داخلی در تولید ناودانی آهنی سنگین)، شکفته مشهد، نورد یاوران زنجان، البرز ایرانیان و ناب تبریز را نام برد. مهمترین تفاوت ناودانی سبک و سنگین از نظر ظاهری در این است که بالهای ناودانی سنگین بیشتر به شکل شیبدار هستند.
کاربرد ناودانی سنگین و سبک
با توجه به تفاوت انواع سبک و سنگین در ابعاد و وزن، این محصولات برای مصارف مختلفی استفاده میشوند. به طور معمول نوع سبک بیشتر در ساختمان سازی و برای ساخت چهارچوب در و پنجره، نمای ساختمان، ناودانی پوشش سقف ساختمان و ساخت سازههای دریایی مورد استفاده قرار میگیرد. در حالی از نوع سنگین به خاطر تحمل وزن بالا، بیشتر در مصارف صنعتی مانند ساخت تیرها، ستونها، ساخت خودروهای سنگین و یدککشها مورد استفاده قرار میگیرد.
در زمان ساخت انواع ناودانی آهنی به روش فابریک از شمشهای فولادی استفاده میشود. در مرحلهی اول این شمشها در کوره گرم شده و بعد از آن از بین چند غلتک عبور کرده تا باریک شده و در نهایت به شکل ناودانی در بیایند.
کاربرد ناودانی در ساخت تأسیسات دریایی
استفاده از فولاد ضدزنگ در مراحل مختلف ساخت ناودانی، باعث شده تا این محصول به گزینهی ایدهآلی برای پروژههای دریایی مختلف اعم از ساخت اسکله، شناور، سکوی نفتی و… تبدیل شود. از جمله ویژگیهای ناودانی مورد استفاده برای ساخت تأسیسات دریایی میتوان به دوام و استحکام بالا و مقاومت فوقالعاده در برابر خوردگی و زنگ زدگی اشاره کرد.
- 이전글Is Asbestos Mesothelioma As Crucial As Everyone Says? 24.09.27
- 다음글Private Psychiatrist Belfast Cost Tools To Streamline Your Daily Life Private Psychiatrist Belfast Cost Trick That Every Person Must Be Able To 24.09.27
댓글목록
등록된 댓글이 없습니다.